ایا می دانید که ......
درباره وبلاگ

خدا را گفتم بیا جهان را قسمت کنیم : .... اسمون مال من ابراش مال تو !!!! ماه مال من خورشيد مال تو !!!!! دريا مال من موجش مال تو !!!! خدا خنديدو گفت تو بندگي كن تمام دنيا مال تو من هم مال تو !!!!
آخرین مطالب
پيوندها

 

  تبادل لینک هوشمند


 برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان

 راهنمایی شهید موسوی پور و آدرس

  moosavipoor.LXB.ir لینک نمایید

 سپس مشخصات لینک خود را در زیر

 نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت

 شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 85
بازدید کل : 52786
تعداد مطالب : 62
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

راهنمایی شهید موسوی پور
امام خمینی (ره) فرزندانم درس بخوانید تا بتوانید کشور را اباد کنید
جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, :: 18:4 ::  نويسنده : منیره صدری       

بلندترین درخت دنیا کدام است؟

 

یکی از بزرگ ترین و کهن سال ترین نمونه های حیات در روی کره زمینُ درخت سکویای کالیفرنیایی معروف به «چوب سرخ» است. ارتفاع این درخت بالغ بر ۹۰ متر و قطر تنه بعضی از انواعش به ۳ تا ۶ متر می رسد. مدت ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال طول می کشد تا درخت سکویا به رشد کامل برسد و بالغ شود.

شاتل فضایی چیست؟

شاتل فضایی اولین فضاپیمایی است که قابلیت استفاده مجدد را دارد. این وسیله به منظور پایین اوردن هزینه ها در استفاده مجدد از سامانه های پرتاب ماهواره ای و سایر عملیات فضایی ابداع شد. شاتل در حقیقت هواپیمای غول پیکری دارای موتورهای قدرتمند مجهز به راکت و باله هایی سه گوش است و با هدف پرتاب دو موشک کمکی با سوخت جامد در طرفین و یک مخزن بزرگ با سوخت مایع در زیر شکم طراحی شده است.

ماهواره های فضایی چه کاربردی دارند؟

ماهواره های فضایی انقلاب شگرفی در صنعت مخابرات ایجاد کرده اند و امکان توسعه ی روزافزون وسایلی همچون تلفن همراه و تلویزیون را فراهم آورده اند. ماهواره های مخابراتی سیگنال های صادر شده از زمین را دریافت و آن ها را به دیگر نقاط جهان ارسال می کنند.

کره ی ماه چیست؟

ماه تنها قمر کره ی زمین است و دست کم مدت ۴۰۰۰ میلیون سال است که به دور زمین می چرخد. کره ی ماه با سطحی سنگلاخی و در ازایی در حدود ۳۴۷۶ کیلومتر مربع تقریبا یک چهارم وسعت زمین را دارا است. دانشمندان بر این اعتقادند که کره ی ماه از برخورد سیاره ای به بزرگ مریخ با زمین به وجود امده است.

ماه قمری چیست؟

کره ی ماه در هر ۵/۲۹ روز یک بار به دور محور خود می چرخد که تقریبا برابر با مدت زمان گردش کامل ان به دور زمین است که «ماه قمری» نامیده می شود.

کره ی زمین از چه موادی ساخته شده است؟

زمین گوی بزرگ یا کره ای است که بیش تر مواد تشکیل دهنده اش سنگ می باشد. سنگ های درون آن به حالت مذاب اما سنگ های بیرونش سخت و جامد هستند. کم تر از یک سوم سطح کره ی زمین را خشکی و بیش تر از دو سوم ان را آب فرا گرفته است.

ستاره چیست؟

ستاره های گوی عظیمی از گازهای سوزان هستند که در سراسر گیتی پراکنده شده اند. ان ها میلیون ها سال است که می سوزند و از خود نور و گرما منتشر می کنند. ستاره ها برای تولید این انرژی فراینید به نام شکاف هسته ای را طی می کنند.

 

از  طرف سرکر خانوم ایوبی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: